Politica privind protecția datelor cu caracter personal

Politica Asociației Orașul Soarelui București privind protecția datelor cu caracter personal se referă la angajamentul nostru de a păstra confidențialitatea datele cu caracter personal ale membrilor, ale susținătorilor, ale persoanelor cărora le sunt destinate programele de strângere de fonduri și ale colaboratorilor, angajaților și partenerilor Asociației. Prin această politică, asigurăm colectarea, stocarea, gestionarea si ștergerea datelor în mod corect, transparent și cu respectarea drepturilor individuale.

Această politică se adresează tuturor părților care ne furnizează orice informație cu caracter personal. 

Membrii, colaboratorii, susținătorii și angajații Asociației Orașul Soarelui București trebuie să respecte această politică. Contractorii, subcontractorii, consultanții, partenerii și orice altă entitate externă trebuie de asemenea, să respecte principiile și prevederile acestei politici. 

Informațiile pe care le colectam

Ca parte a activităților noastre, trebuie să obținem și să procesăm anumite informații cu caracter personal. Aceste informații includ date care fac o persoană identificabilă, cum ar fi: numele, prenumele, adresă, număr de telefon, adresă email, cont bancar, fotografii sau video . 

Asociația noastră colectează aceste informații într-un mod transparent și numai cu cooperarea persoanei vizate. Odată ce aceste informații sunt disponibile se aplică următoarele reguli. 

Datele vor fi: exacte și folosite numai în scopuri bine determinate și comunicate, procesate legal de către Asociație în limitele sale juridice și morale.

Datele cu caracter personal colectate nu vor fi: comunicate informal, nu vor fi stocate pentru mai mult de o anumită perioadă de timp stabilită și comunicată în prealabil, transferate către organizații care nu dispun de politici, măsuri adecvate de protecție a datelor.

Asociația Orașul Soarelui București, informează persoanele care furnizează date cu caracter personal, despre modul în care se vor procesa datele lor și va informa aceste persoane despre cine va avea acces la informațiile lor. 

Utilizarea și partajarea informațiilor

Utilizăm informațiile pe care le colectăm în următoarele scopuri:

  • Principal - realizarea de activități filantropice, strângerea de fonduri și donații pentru sprijinirea elitelor, pentru susținerea categoriilor defavorizate și pentru promovarea valorilor naționale;
  • Furnizarea de servicii, produse sau informații pe care le-ați solicitat;
  • Pentru a vă ține la curent cu activitatea pe care o susțineți;
  • Înscrierea în asociație;
  • Păstrarea evidențelor financiar contabile a asociației;
  • Depunere formulare 230;
  • Administrarea donațiilor dvs.;
  • Solicitarea de sprijin financiar și nefinanciar;
  • Gestionarea preferințelor dvs. de comunicare, inclusiv preferințele de marketing;
  • Înțelegerea modului în care putem îmbunătăți serviciile, produsele sau informațiile noastre;
  • Îndeplinirea obligațiilor care decurg din contractele încheiate între dvs. și noi;
  • Trimiterea comunicărilor personalizate și afișarea de notificări relevante pe care noi le considerăm interesante;
  • Pentru a  trimite materiale de prezentare ale acțiunilor Asociației;
  • Pentru a vă invita la evenimente caritabile ale Asociației;
  • Pentru a vă invita să participați la campaniile Asociației;
  • În vederea îndeplinirii obligațiilor legale ale Asociației;
  • În scopul urmăririi intereselor legitime ale Asociației.

Este posibil să partajăm informațiile dvs. cu:

  • firme de procesare plăți;
  • organismele de aplicare a legii – atunci când ni se solicită acest lucru sau pentru protecția Asociației și a membrilor săi;
  • furnizorii servicii de curierat; 
  • contabili, auditori, experți judiciari, avocați sau alți asemenea consilieri externi ai Asociației sau către terțe persoane care furnizează produse si servicii companiei (de sisteme IT, consultanți financiari);
  • parteneri organizare evenimente caritabile.

Pentru  protejarea acestor date cu caracter personal, suntem hotărâți să: limităm și să monitorizăm accesul la aceste date. În acest sens:

  • elaborăm proceduri transparente de colectare a datelor;
  •  instruim membrii, colaboratorii, susținătorii și angajații privind măsurile de securitate și confidențialitate;
  • luăm măsuri pentru a avea rețele sigure pentru protejarea datelor online împotriva atacurilor cibernetice;
  • stabilim proceduri clare de raportare a încălcării confidențialității sau a utilizării incorecte a datelor clauzelor contractuale.

Durata păstrării

Datele Dumneavoastră personale vor fi păstrate de către Asociație pentru o perioadă care nu depășește perioada necesară pentru a atinge scopurile descrise mai sus și/sau pentru orice altă durată necesară în virtutea obligațiilor legale aplicabile Asociației. 

Drepturile dumneavoastră

Regulamentul UE conferă persoanelor cărora li se prelucrează date personale o serie de drepturi. Pe scurt, drepturile pe care le aveți: 

  • Dreptul de acces - înseamnă că aveți dreptul de a obține o confirmare din partea noastră că prelucrăm sau nu datele cu caracter personal care vă privesc și, în caz afirmativ, aveți acces la datele respective și la informațiile privind modalitatea în care sunt prelucrate aceste date.
  • Dreptul de a retrage oricând un consimțământ dat în vederea opririi unei prelucrări a datelor care se bazează pe acesta. Retragerea nu va afecta legalitatea prelucrării pe baza consimțământului acordat înainte de retragere.
  • Dreptul la portabilitatea datelor - se referă la dreptul de a primi datele personale într-un format structurat, utilizat în mod curent de către noi și care poate fi citit automat, dar și la dreptul ca aceste date să fie transmise direct altui operator, dacă acest lucru este fezabil din punct de vedere tehnic.
  • Dreptul la opoziție - vizează dreptul dumneavoastră de a vă opune prelucrării datelor personale atunci când prelucrarea este necesară pentru îndeplinirea unei sarcini care servește unui interes public sau când are în vedere un interes legitim al operatorului. Atunci când prelucrarea datelor cu caracter personal are drept scop marketingul direct sau prelucrări efectuate în baza consimțământului expres, aveți dreptul de a vă opune prelucrării în orice moment.
  • Dreptul la rectificare - se referă la corectarea, fără întârzieri nejustificate, a datelor cu caracter personal inexacte. Rectificarea va fi comunicată fiecărui destinatar la care au fost transmise datele, cu excepția cazului în care acest lucru se dovedește imposibil sau presupune eforturi disproporționate.
  • Dreptul la ștergerea datelor („dreptul de a fi uitat”) - înseamnă că aveți dreptul de a solicita ștergerea datelor cu caracter personal, fără întârzieri nejustificate, în cazul în care se aplică unul dintre următoarele motive: acestea nu mai sunt necesare pentru îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate; vă retrageți consimțământul și nu există niciun alt temei juridic pentru prelucrare; vă opuneți prelucrării și nu există alte motive legitime care să prevaleze; datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal; datele cu caracter personal trebuie șterse pentru respectarea unei obligații legale.
  • Dreptul la restricționarea prelucrării - poate fi exercitat în cazul în care persoana contesta exactitatea datelor, pe o perioadă necesară verificării corectitudinii datelor; prelucrarea este ilegală, iar dumneavoastră vă opuneți ștergerii datelor cu caracter personal, solicitând în schimb restricționarea; în cazul în care Asociația nu mai are nevoie de datele cu caracter personal în scopul prelucrării, dar persoana i le solicită pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță; în cazul în care persoana s-a opus prelucrării pentru intervalul de timp în care se verifică dacă drepturile legitime ale operatorului prevalează asupra celor ale persoanei respective.
  • Dreptul de a depune o plângere - plângeri referitoare la prelucrarea datelor personale pot fi adresate Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. 

Pentru exercitarea acestor drepturi, precum si pentru orice întrebări suplimentare cu privire la aceasta politică sau în legătură cu utilizarea de către Asociație a datelor personale, vă rugăm să ne contactați, alegând oricare din modalitățile de comunicare descrise mai jos: 

  • Prin email - la adresa: dpo@heliopolis.ro;
  • Printr-o cerere trimisa prin postă - la Sediul Asociației (la adresa Str. Oituz Nr. 2A Bis, Ap. 1, Popești-Leordeni, Jud. Ilfov).